Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

*. Eπικοινωνία του Διαστημικού Σταθμού (ISS) με το 5ο Γενικό Λύκειο Κατερίνης .

Ο Σύλλογος Ραδιοερασιτεχνών Πιερίας (ΣΥ.ΡΑ.Π.) σε συνεργασία με την  Ένωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών διοργανώνουν την πρώτη επαφή σχολείου της ΚΑΤΕΡΊΝΗΣ, και συγκεκριμένα του 5ου Γενικού Λύκειου Κατερίνης με τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) στις 2 Μαρτίου 2012 και ώρα 17:03 UTC. Από την μεριά του ISS την επαφή θα κάνει ο Donald R. Pettit KD5MDT.
Η οργάνωση ARISS (Amateur Radio in International Space Station) είναι μια εθελοντική οργάνωση που απαρτίζεται από μέλη εθνικών ραδιοερασιτεχνικών ενώσεων (όπως η ARRLτων ΗΠΑ, η RSGB της Αγγλίας, η DARC της Γερμανίας, η RAAG της Ελλάδας κλπ).Οι ραδιοερασιτέχνες αυτοί εργάζονται σε εθελοντική βάση και σκοπό έχουν την μελέτη,οργάνωση και εγκατάσταση ραδιοερασιτεχνικού εξοπλισμού στον ISS. Η οργάνωση ARISSEurope είναι το Ευρωπαϊκό κομμάτι του ARISS.
Ο ραδιοερασιτεχνικός σταθμός που βρίσκεται στον ISS (International Space Station) αποτελείται από αρκετά μηχανήματα. Ο αρχικός πομποδέκτης ήταν ένας φορητός
(walkie talkie) που βρισκόταν σε έναν από τους αποθηκευτικούς χώρους του ISS που ονομαζόταν Zarya. Ο ραδιοερασιτεχνικός σταθμός βρίσκεται σήμερα στο επιχειρησιακό τμήμα του ISS με το όνομα Zvesda και είναι ένας πομποδέκτης που εκπέμπει σε πολλές περιοχές και με πολλούς τρόπους επικοινωνίας (φωνή, κώδικα Morse, εκπομπή εικόνας κ.λ.π.). Η μόνιμη παρουσία ραδιοερασιτεχνών στον διαστημικό σταθμό μαζί με τον εξοπλισμό είναι μια σημαντική προσφορά προς την ραδιοερασιτεχνική κοινότητα σε όλο τον κόσμο.
Η εγκατάσταση του ραδιοερασιτεχνικού εξοπλισμού, μέσω του οποίου θα πραγματοποιηθεί η επαφή, γίνεται τουλάχιστον μια ημέρα πριν. Αποτελείται από ένα πομποδέκτη με προγραμματισμένες τις συχνότητες που θα χρησιμοποιηθούν για την επικοινωνία, μια κατευθυνόμενη κεραία (Yagi) με ειδικό σύστημα περιστροφής (azimuth-elevation rotator) όχι μόνο στις 360 μοίρες του ορίζοντα, αλλά και κατά ανύψωση 0 – 90 μοίρες. Και αυτό γιατί
ανάλογα με την τροχιά ο Διαστημικός Σταθμός ακολουθεί ένα τόξο που διαφέρει και σε διεύθυνση και σε ύψος από το έδαφος. Την όλη εγκατάσταση συμπληρώνουν τα απαραίτητα παρελκόμενα και ηλεκτρονικοί υπολογιστές με ειδικό λογισμικό, που παρακολουθεί τον δορυφόρο και ταυτόχρονα κατευθύνει αυτόματα την κεραία σε διεύθυνση και ανύψωση,ελέγχοντας παράλληλα τη συχνότητα και την μετατόπισή της σύμφωνα με το φαινόμενο
“Doppler” του πομποδέκτη. Ας σημειωθεί ότι οι συχνότητες που θα χρησιμοποιηθούν ανήκουν στην «ραδιοερασιτεχνική υπηρεσία» και κανείς άλλος δεν έχει δικαίωμα χρήσης εκεί(Υπηρεσίες, Στρατός, Δήμοι κ.λ.π.)Όπως καταλαβαίνει κάποιος, απαιτείται εξαιρετικός συντονισμός, ώστε το παζλ αυτό να σχηματιστεί με ακρίβεια στον απαιτούμενο χρόνο των 10 λεπτών.

School Call-sign: SX2ISS
ISS call-sign: OR4ISS


Οι ερωτήσεις που θα πραγματοποιηθούν απ΄τους μαθητές.

Students First Names & Questions:

Ages 14 to 19

1. Savvas (17): While on space, do you realize the time passing by faster or slower than on earth?
2. Eva (18): Were you inspired by astronauts or ex-astronauts to become an astronaut  as well?
3. Dimitris (17): For how long are you trained before going to space?
4. Yannis (17):  Have there been any experiment regarding the reproduction of humans or other species in space ?
5. Diony(18): Does your team fully change each semester?
6. Milena(18): Which earth observation made the greatest impression to you?
7. Anastasia(17): What are you dealing with currently?
8. Dina(18): Are you working on the structure of matter and if yes, what does your research include, in a few words?
9. Theodore (17):  Do the conditions of space favour the conduct of some experiment’s that cannot be performed in the conditions of the earth?
10. Olga(17): To become an astronaut, did your family encourage you on this decision?
11. Emilios (17): How do you feel when you meet your family on earth?
12. Karina (18): Do you communicate with your family and how often?
13. Konstantinos (16): Do you study about weather conditions. Can you predict storms? For example?
14. Giota (16): How are your living conditions beyond earth?
15. Despoina(16):  Does the global financial crisis affect the astronauts?
16. Sara(16) : Which was your latest discovery?
17. Theophilos (17): Is it hard to live in space?
18. Heleni(16): How is your everyday life?
19. Trinity (16): Does the food you eat contain any kind of vitamins?
20. Elefteria(16): Did you find any difficulties on choosing this job?



 Αναδημοσίευση από http://www.raag.org  και  http://www.syrap.gr/gr/?%C5%F0%E9%EA%E1%E9%F1%FC%F4%E7%F4%E1